babsans.blogg.se

2014-03-19
09:39:40

Stormsvala/Marianne Cedervall Natur&Kultur

 
 
Den fjärde boken om Hervor och Mirjam två väninnor som vi tidigare har träffat på när de vistades på hemmaplan i byn Kajpe kviar på Gotland och i lilla norrländska Kuivalihavaara .I den här boken befinner de sig i New York för att hjälpa sina döttrar som har startat ett spa. Som vanligt kommer deras lite ovanliga förmågor tlll användning när en man dagligen börjar dyka upp som gäst på det deras exklusiva spaa. Han är nästan lite för trevlig och väcker misstankar hos Mirjam, Hervor däremot verkar nästan lite förälskad.

 

Som vanligt mycket underhållande läsning. Men kanske passar de båda väninnorma bättre på hemmaplan. Jag älskar dessa romaner,men det här var inte den bästa av dem, men väl värd att läsa. I serien om Mirjam och Hervor har författaren tidigare skrivit Stormsvala, Svartvinter och Svinhugg. Väninnornas förmåga att bland annat kunna ”affirmera” har verkligen inspirerat mig till att i vissa lägen försöka använda mig av denna ”konst”.

Stormsvala får av mig 3 av 5 möjliga♥♥♥, De tidigare böckerna får ♥♥♥♥♥

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: