babsans.blogg.se

2015-08-30
10:18:35

Den fallande detektiven/Christoffer Carlsson Pocketförlaget

 

Under Lucianatten hittas sociologen Thomas Heber mördad i en gränd i Stockholm. Leo Junker och Gabriel Birk sätts in för att utreda mordet. Det visar sig snart att det ligger mer än man kunnat ana bakom mordet, en kamp mellan högerextremister och vänsterextremister. En plan på något mycket större än just mordet på Heber. Hebers anteckningar tyder på att någon är hotad men vem eller var och när framgår inte.

Detta är den andra boken om polisen Leo Junker, jag gillade verkligen den första ”Mannen från Salem”, den här har jag lite svårare att ta till mig men den är verkligen aktuell och visar på de olika strömnigarna i politiken samtidigt som där finns en mordgåta som väntar på sin upplösning. Klart läsvärd. Christoffer Carlsson lovar ytterligare en bok om Leo Junker jag kommer helt klart att läsa den också.

Den här boken får 4 av 5 möjliga ♥♥♥♥

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: