babsans.blogg.se

2015-03-28
09:33:07

Minns mig som en ängel/Kristina Appelqvist Piratförlaget

 

Huvudpersonen i boken Helena Wallner arbetar som litteraturforskare och talskrivare. Hon sitter med i styrelsen för ett sällskap som utser ett prestigefyllt litteraturpris. Vid sällskapets möte på Bjertorps slott mördas en av medlemmarna och en jakt på mördaren startar. Det mesta av handlingen utspelar sig runt Skövde, det är som vanligt Högskolan som  också är Helenas arbetsplats som står i centrum.

Det här är en riktig pusseldeckare i chiclitstil där man bit för bit leds mot upplösningen. Jag tycker att den är läsvärd eftersom handlingen är förlagd till Skövde och jag känner mig hemma på platsen!  Skulle vilja ha lite mer ”kött på benen” vad gäller personerna i boken. Boken är skriven i chiclit stil underhållande bladvändare med korta kapitel som leder till att man gärna läser nästa för att komma vidare i historien.

Den här boken får 4 av 5 möjliga ♥♥♥♥

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: