babsans.blogg.se

2016-03-31
10:35:53

Den tredje rösten/Cilla&Rolf Börjlind Norstedts

 

En tulltjänsteman hittas hängd i sitt hem i Stockholm, Olivia Rönning blir motvilligt indragen i utredningen kring dödsfallet när det visar sig vara ett mord. Vid samma tidpunkt hittas en kvinna mördad, styckad och nergrävd i Marseilles i Frankrike. Dessa båda mord visar sig så småningom höra samman. Olivia som egentligen har bestämt sig för att lägga polisyrket åt sidan tar nu hjälp av Tom Stilton som har tagit tag i sitt liv och inte längre lever som uteliggare.

Jag gillar verkligen duon Olivia-Tom, den här boken är minst lika bra som den första Det blev näst intill sträckläsning en söndag, den var svår att lägga ifrån sig innan man hade upplösningen klar för sig. Upplägget med föredömligt korta stycken passar mig utmärkt och driver boken framåt. Nu vet jag vad jag ska önska mig den tredje boken i serien.

Den här boken får 5 av 5 möjliga ♥♥♥♥♥

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: