babsans.blogg.se

2015-01-31
12:55:08

Lögner/Lee Child Ponto Pocket

Jack Reacher står vid påfarten till en motorväg  och försöker få  lift. Det tar lite tid eftersom han står där med bruten näsa bandagerad med silvertejp och ser ganska ”opålitlig” ut. Till slut stannar en bil med två män och en kvinna i, alla i likadana kläder. Jack antar att de jobbar tillsammans och att det är något slags arbetsklädsel de bär, men han inser snart att det döljer sig något annat under ytan. Jack blir ombedd att köra bilen och plötsligt dyker det upp en polisspärr som de tar sig igenom men nu anar han verkligen ugglor i mossen.

Det här är en bok som jag skulle vilja kalla actionthriller. Början på boken är spännande men sen blir det mer och mer komplicerat och när både FBI och CIA och någon utländsk makt är inblandad blir den lite för mycket för mig. Lite för mycket skjutande och invecklade intriger. Lee Child har skrivit många böcker med Reacher som huvudperson kanske jag ska prova någon av de andra eftresom de tydligen har fått bra kritik. Inte riktigt min genre men trots allt läsvärd.

Den här boken får 3 av 5 möjliga ♥♥♥

 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: